Subaru Hybrid Tourer Concept



Στα χέρια της Fiat η Bertone

Την Πέμπτη 1η Οκτωβρίου αναμένεται να υπογραφεί η συμφωνία για εξαγορά του ιταλικού οίκου Bertone από τη Fiat. Η πλειοδοσία της Fiat για τον ιστορικό ιταλικό οίκο εγκρίθηκε από την ιταλική κυβέρνηση τον Αύγουστο του 2009. Τα σχέδια του ιταλικού ομίλου για τον κατασκευαστή που στην 96χρονη πορεία του έχει αναλάβει μεταξύ άλλων την παραγωγή πολύ διαφορετικών αυτοκινήτων όπως π.χ. η Lamborghini Miura και το VW Polo είναι να επενδύσει 150 εκατομμύρια ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια. Η εξαγορά του ιταλικού οίκου από την Fiat θα αποτελέσει, κατά τα φαινόμενα, αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδίου του Sergio Marchionne για την Chrysler καθώς όπως είχε δηλώσει ο ισχυρός άνδρας της Fiat και της Chrysler, στη γραμμή παραγωγής της Bertone θα πραγματοποιείται η κατασκευή των ευρωπαϊκών μοντέλων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με πηγές εκ των έσω, το συγκεκριμένο εργοστάσιο που βρίσκεται στην τοποθεσία Grugliasco κοντά στο Τορίνο θα μπορούσε να επαναλειτουργήσει στα τέλη του 2011 αναλαμβάνοντας την παραγωγή της ευρωπαϊκής εκδοχής του Chrysler 300C και του διαδόχου του.

Fisker Karma







Το Fisker Karma το οποίο παρουσιάστηκε και στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης διεκδικεί πλέον μια αρκετά σημαντική θέση στην αγορά των σπορ μοντέλων. Το Fisker Karma είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες λιθίου-ιόντων που του χαρίζουν αυτονομία 80 χιλιομέτρων όταν κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό ενώ αν μπει και ο βενζινοκινητήρας τα συνεχόμενα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει χωρίς ανεφοδιασμό φτάνουν τα 480. Όλα αυτά με μέσες εκπομπές CO2 στα 83 gr/km μέση κατανάλωση περίπου 3,5 lt/100 km ή αλλιώς σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας με μέσο κόστος € 0,05 ανά χιλιόμετρο (ανάλογα με την τιμή της βενζίνης). Άλλο ένα εντυπωσιακό στοιχείο με τις 15.000 αντιτύπων που στοχεύει να πουλήσει η Fisker από το 2010 που θα κυκλοφορήσει το τετράθυρο Karma μέχρι το 2016, υπολογίζει πως θα εξοικονομηθούν σχεδόν ένα δισεκατομμύριο λίτρα βενζίνης! Αν και το πρόγραμμα του Karma κινδύνεψε λιγάκι λόγω της οικονομικής κρίσης που επηρέασε τις Η.Π.Α., η εταιρεία εξασφάλισε δάνειο ύψους περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων και πλέον συνεχίζει ακάθεκτη υποστηρίζοντας το λανσάρισμα του μοντέλου, αλλά και με τα επόμενά της προγράμματα. Αυτά περιλαμβάνουν δυο παραλλαγές του Karma, αλλά και άλλο ένα μοντέλο, που αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του μέχρι το 2012.

e-Wolf e2

Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο της e-Wolf η οποία θέλει να εντυπωσιάσει και με το e2 το καταφέρνει. Πρόκειται για μια κατασκευή υψηλών επιδόσεων που θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά ηλεκτρικό ρεύμα για την κίνηση του. Το e2 θα έχει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) ο οποίος θα αποδίδει 134 ίππους, με αποτέλεσμα η συνολική ιπποδύναμη να αγγίζει τους 536 ίππους. Εξίσου υψηλό όμως θα είναι και το μέγεθος της ροπής η οποία θα φτάνει τα 1.000 Nm! Ως αποτέλεσμα και οι επιδόσεις του e2 θα είναι κορυφαίες, με τα 0-100 χ.α.ω. να έρχονται σε κάτω από 4 δλ. και την τελική ταχύτητα να σταματά ηλεκτρονικά στα 250 χ.α.ω. Η ενέργεια θα συσσωρεύεται σε μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες θα του χαρίζουν την αυτονομία των 300 χιλιομέτρων ενώ θα χρειάζονται μόλις 30 λεπτά για την φόρτιση τους!