Η Alfa Romeo μας επιφυλάσσει μια άκρως ελκυστική πρόταση για τον αντικαταστάτη του 166. Η 169 εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις επιβλητικές διαστάσεις της δείχνοντας πλέον ικανή να σταθεί απέναντι στις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού. Παρόλα αυτά η μεγαλύτερη έκπληξη κρύβεται πίσω από τις καλοσχεδιασμένες μεταλλικές επιφάνειές της καθώς το δάπεδο πάνω στο οποίο πρόκειται να βασιστεί ανήκει στην Maserati Quattroporte μετά τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Αυτό σημαίνει πως η ιταλική μπερλίνα θα μεταφέρει την ισχύ και τη ροπή των νέων V6 κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου στους πίσω τροχούς, επιστρέφοντας στην πισωκίνητη διάταξη. Φήμες θέλουν την κορυφαία έκδοσης της 169 να εξοπλίζεται με τον V8 κινητήρα της 8C, απαντώντας στις BMW M5 και E63 AMG με 450 ατμοσφαιρικούς ίππους. Ο αρχικός σχεδιασμός της Alfa Romeo ήθελε την επιβλητική μπερλίνα να ξεκινά την εμπορική της πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2009, ωστόσο, οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες ανέβαλαν το λανσάρισμά της για το τέλος του 2011.